<body>

08 Ocak 2006

Her çevre birimini çalıştıracak program

Tarayıcı, yazıcı, web kamerası vb şeyleri çalıştırmak için ayrı ayrı programlara veya driver'lara ihtiyaç duyulması ve bunların her birinin başka türlü bir pencerede çalışması ne sinir değil mi sizce de ? Değil diyebilirsiniz tabii ama benim için için hayalini kurduğum şey, bütüüüün bu şeyleri tek kolla çalıştıracak evrensel bir program veya driver...

Lütfeeen ! Biri kafaya taksa eminim oturup yazabilir bunu. Şirketler bundan hoşlanmaz muhtemelen ama bilgisayarların özgürlüğü için gerekli bence.

2 Comments:

Blogger Erdem Genç said...

Windows 95'ten Windows XP'ye, USB'ye bu yolda epey ilerleme kat edildi. Sanırım 2006 sonunda çıkacak olan Vista buna en yakın sürüm olacak ve ilerleyen sürümler bu isteğinize daha kolay yanıt verecek.

Ayrıca Intel'in yeni kurumsal kimliği ile duyurduğu Viiv, sadece bilgisayar donanımlarını değil tüm aletlerin (örneğin tv, buzdolabı) birbiri ile uyumlu standartlarda çalışmasını öngörüyor.

12:05 ÖÖ  
Blogger pinguar said...

Bu fikir sevgili (!) Microsoft sayesinde maalesef uzuuun yıllar boyunca olacak iş değil.. Neden mi? Microsoft'un elinde tuttuğu tekelden tabii ki. Eğer her üretici, ürününün sürücüsünün kaynak kodlarını açsa, budur budur dese... Ya da, belli başlı adamakıllı bir standarta sadık kalsalar... Ama kalmazlar tabii.. Neden? Eğer standart bir sürücüler serisi çıkarsa ortaya, o zaman MS de çıkıp; "aha işte bu benim işletim sistemim, aslında ben sürücü tekelini elime aldım, üreticilere baskı yapıp sürücülerini sadece bana göre karmakarışık saçmasapan yazdırıyorum, sonra da bütün bu sürücüleri alıp sana sunuyorum işletim sistemi gibi, sana da bütün cihazları tanır havada on parenda atar, amuda kalkar hede hödö diye satıyorum" diyemez.. Ama üreticiler de, MS'den yusufladıkları için, ona karşı durup "işte standartlar bu, kodlar da açık" demez.. Ancak yıllar sonra, açık kaynağın, Linux'un önemi anlaşıldığında dize gelir bunlar..

10:20 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home