<body>

16 Kasım 2005

CV blogging

Belki biliyorsunuzdur. Video blogging diye bir teknik var. Bazı blog siteleri, bu teknikle okuyucularına görsel, işitsel bilgiler sağlayabiliyor. Blog dışındaki web siteleri ise bunu, Flash tekniğiyle hazırlayıp, web streaming özelliği ekleyerek sağlıyor.
Video blogging, yapılan bir çekimi, bunu destekleyen bir siteye eklemekten başka bir şey değil. Gayet kolay. Asıl önemlisi sizin neler söyleyeceğiniz.

Gelelim asıl konuya... CV'leri video blogging tekniğini kullanarak hazırlayalım. Malzemelerimiz ise; bir şovale, işlerinizi tutturacağınız bir klips, uzun olmayan bir çubuk, işlerinizi size verecek bir yardımcı:), hoş bir müzik, iyi bir ışık sistemi ve en önemlisi iyi bir dijital kamera ve video montaj programları.

Her şey kuruldu ve sıra sunuma geldi. Sunumu ise nasıl yapacağınızı biliyorsunuz. Karşınızdakinin bir müşteri olduğunu varsayarak, en büyük markanız ve ürününüz olan kendinizi bir şekilde pazarlayacaksanız:) Kötü bir tabir oldu ama gerçek bu maalesef. Yaptığınız işleri sunarken kullandığınız dil de çok önemli. Satış yapıyorsunuz sonuçta, ikna kabiliyetiniz ve kendinizi anlatmanız, işlerinizi savunmanız çok önemli. Eğer işlerinizin hepsi dijital ortamda ise, daha samimi olacağı için bir barkovizyonla dia gösterisi yapabilirsiniz.

İş ilanlarına başvururken CV yerine, böyle bir CD ya da DVD gönderirseniz, bunun size geri dönmesi daha kolaylaşır. Etkili bir yöntem bence. Denemek lazım:)

3 Comments:

Blogger Haluk Mesci said...

Kanadada, bunu bir iş olarak yapmaya çalışan bir prof. tanıdım. Ama arkası gelmedi sanırım. Bizde, pek çok sektörde işe yarar diye düşünüyorum.

12:13 ÖÖ  
Blogger Fırat Yıldız said...

O flash animasyonu ben de gördüm ve açıkçası eğer bir işveren olsaydım bu kişiye iş teklif etmezdim çünkü CV gayet kötüydü ve uygulama da öyle.
Eğer iyi bir sunum hazırlanır, düz değil, yaratıcı bir film yapılırsa, siz rezil değil vezir olursunuz tabirì caizse:) Ayrıca rezil niye olunuyor bunu pek anlamadım. Sonuçta bir iş görüşmesi için yaratıcı bir CV hazırlıyorsunuz. Ayrıca böyle yapılmış bir örnek olmadığı gibi, rezil olma ihtimaliniz de yok.

2:28 ÖS  
Blogger Deniz Ural said...

Bu fikir çok çok hoşuma gitti. Ama doğru düzgün yapılmazsa işleri daha da kötüleştireceği kesin. Evet tam olarak "rezil de eder vezir de":)

Benim sorum konunun en önemli kısmına sanırım: Nasıl yapılacağını anlamadım ben?

5:28 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home