<body>

28 Eylül 2006


Melih Bey'in fikrine karşılık aklıma şöyle bir iş geldi.
Yandaki reklamlar, Avrupa'nın önde gelen ciddi gazete ve haber dergilerinde kullanılabilir. Hedef kitle olarak da Türkiye'nin fesli kavuklu insanlardan oluştuğu kanısında olan, Türk insanı konusunda az bilgili veya ön yargılı Avrupa'lı vatandaşlar belirlenebilir. Reklamın ilk sayfası olan siyah arka planlı ilan, hedef kitleyi kafalarında bellenmiş tipik Türk imajını yeniden çizmeye itebilir ve sayfayı çevirdiklerinde, beyaz arka planlı Sertab Erener'li resmi görüp aslında Türkiye'nin düşündüklerinden ne kadar farklı olabileceğinin altı çizilebilir. Reklamın sonuna da onların daha fazla önyargıyla davranmak yerine her şeyi yerinde görebilecekleri davetkar bir slogan konulabilir. Bu reklamda Sertab Erener kullanıldı, diğer reklamlarda Yaşar Kemal gibi veya futbolcularımız gibi Türkiye'yi dışarda tanıtan insanlar veya en basidinden konsere gidip eğlenen iki genç kız görüntüsü veya sokakta gitar çalan bir delikanlı görüntüsü kullanılabilir.
Bu reklamda amaç, Türkiye'nin turistik güzellikler açısından değil de insani özellikler açısından bir reklamını yapmak olur bence. Çünkü bizi yurtdışında halen daha geri kalmış bir tutucu İslam ülkesi olarak tanıyan, Türk kızlarına ve Türk erkeklerine feslerini, türbanlarını soranlar çok var. Reklamın bu yüzden üslubu biraz daha sert, yani bugüne kadar düşündüğünüz yanlış ve önyargı içeriyor, aslında her Türk böyle değildir fikrini işliyor. Belki de hedef kitleyi biraz utandırıp üstüne Türkiye'ye çağırıp gelin görün mesajı vermek. "Turkey is not what you think of" kampanyası dahilinde başka aktiviteler de yapılabilir, örneğin "Geçmişten günümüze Türk insanı" konulu bir fotoğraf sergisi açılabilir ve Cumhuriyet dönemi'nin modern Türk insanı portreleri bu sergide yer alabilir. Lobi aktiviteleri de aynı şekilde geçerli olabilir.
Ne dersiniz?

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home